Sunday, November 23, 2014

SUSAHNYA NAK TENANGKAN HATI...

Assalamualaikum..

Lagi seminggu nak jumpa SV dan hantar proposal. Tapi apa pun belum buat lagi. Malas sangat2 sekarang ni. Tambah lagi dengan badan yang penat lesu. Dilengkapkan dengan hati yang agak sensitif akhir2 ni. Rasanya semua Ummi kena buat sendiri. Dah la letih, orang tak tolong pulak. Mana tak hati tambah sakit.

Kena pulak bila tau yang orang tu asyik dok bersembang ngan 'makwe' yang dah berkarat tu. Tak faham dunia sekarang. Lelaki ke perempuan ke, sama aje. Kalau lelaki yang gatal, perempuan pulak dok melayan. Hello, korang ni tak tau ke korang tu dah berlaki berbini ok. Kalau nak menggatal silalah jadi single semula. Kurangnya takde hati yang sakit ngan perbuatan korang tu. Korang ni tak pernah fikir pasal pasangan masing2 ye. Bak kata orang sepandai2 tupai melompat, satu hari akan jatuh ke tanah jua. Masa tu dah sah2 bergaduh sakan dan mulalah sesi ungkit mengungkit. Takpe, kita buat camni jelah. Buatlah apa yang korang suka di dunia ni, tapi jangan menyesal bila apa2 berlaku nanti. Allah maha adil. Dia akan bagi balasan setimpal dengan setiap apa yang kita lakukan. Buat baik dibalas baik, buat jahat merasalah nanti. Wahai suami isteri yang tertipu dan dapat pasangan yang macam ni, sabar ajelah. Pastinya ada balasan yang adil untuk kita semua yang boleh dikatakan teraniaya ni.

Pada suami isteri yang suka dok bersembang tak tentu hala, memanglah kawan. Tapi apa hal sampai setiap masa dan setiap hari nak bersembang. Tak cukup suami isteri yang ada kat rumah tu. Ada masa ye nak melayan tapi nak tolong suami isteri buat kerja malas plak.. Maybe Ummi tak faham sebab Ummi tak suka nak malayan tak tentu pasal. Biarlah orang kata sombong janji tidak melebihi batasan. Ramah pun mestilah kena pada tempatnya. Kalau terlebih ramah, lain pulak jadinya. Ni pekerja stesen minyak pun jadi... Tak Faham..

No comments:

Post a Comment