Saturday, March 5, 2011

PERLU KE JADI KEDEKUT?

Salam berhari minggu.. Mmg malas nak kemas bilik. Tapi mengenangkan nak balik kampung nanti, kena jugak buat.
Ari ni tiba2 terdengar la pulak pasal ada orang nak ambil lesen kete. Yang menjadi masalah kat Ummi yelah.. adakah keretaku akan jadi mangsa pinjaman kepada orang yang aku tak bleh nak ngam. Perlu ke aku jadi kedekut? Uhhhh.. Seksa sungguh nak mengambil keputusan.
Mmg susah nak kongsi benda yang sangat disayangi. Tambahan pulak tak pernah lagi Ummi guna duit orang lain untuk bayar ansurannye. Dari duit down payment sampailah installment tiap bulan sampai ke roadtax n insurans, sendiri keluar duit. Aduh gundah gelana betul la otak.. Patut ke tak patut jadi kedekut? Tolong bagi nasihat skit. Kalau orang yang Ummi ngam n ok, not to worry ler. Anytime sebab hatiku tak sakit. Tapi masalahnya ngan orang yang Ummi tak ngam n tak nak berapa ok, apa nak buat ni?
Kalau ikut jawapan dalam kepala Ummi sekarang ni, walau apa pun yang jadi aku tak akan bagi dia bawa kereta aku... Bleh tak? Suka hati aku laa kan. kete aku dan duit aku. Uhhh mmg kejam. Nampaknya kena buat syarat ler papa ye.. I'm not going to let that person drive my car.. Whatever happen, I dont care. Nak gaduh, anytime.. Nak keji Ummi, silakan. Mmg benda tu tak bleh bawa dalam kubur tapi maaflah..takkan ku beri..
Timah, tolong akak cepat.. Nampaknya sesi belajar memandu kena mula secepat yang mungkin. Mana mungkin nak bagi orang bawak kete akak. HELP ME...

No comments:

Post a Comment