Thursday, May 8, 2014

REVIEW NOVEL HARI HARI AKU RINDU

Assalamualaikum..

Jom kita review novel by penulis Izz Alenjandra. First novel Ummi dah baca.Sungguh aku gilakan kau. Kalau tak silap tajuknya. Best jugak. But this second novel lagi best. I like ok. Maybe ada yang fikir apa yang seronok sangat novel ni. Tapi Ummikan jiwang karat punya orang. Of course suka ayat gula2 dalam ni. Tambah lagi dengan lelaki yang tak putus asa. Hanya dua pilihan samada lelaki yang cinta giler kat perempuan atau perempuan yang kebal hatinya. Tapi masa baca blog dia pun Ummi dah suka. Tak tau kenapa. Gaya bahasa best. Jalan cerita best. Smooth aje pada Ummi.



Angkara kisah hitam yang menghantui hayatnya sebelum ini, NUR SARAH NADYA trauma tidak berkesudahan. Harga diri dan hatinya juga hancur lebur. Apa yang dia mahu adalah membuang jauh peristiwa pahitnya ketika bersama FARIZ yang telah membuatkan kehidupannya kelam derita.
Tatkala memori hitam terpendam bersama Fariz masih tidak dapat dilupa, hadir pula insan lain menambah luka.
“I tak nak kahwin dengan you. I bencikan you. I tak tipu. I tak boleh kahwin dengan orang yang I benci. What do you expect from me? You ingat I boleh jadi isteri yang baik untuk you selepas apa yang dah jadi ni? You ingat I ni tak ada upaya? Dah tak ada jalan lain dan terdesak sangat sampai terpaksa jadi isteri you?” – Dhia.
Dialah KHALISH NAUFAL. Lelaki yang sukar diramal hati dan tingkah lakunya. Pandai bermain kata-kata manis. Tiada yang baik tentang empunya diri. Benarkah dia lelaki yang hanya tahu ambil kesempatan?
“Tak payah nak baik sangat dengan I.” – Dhia.
“Why? You takut jatuh hati dengan I?” – Naufal.
“You buat lawak ke apa, ni? You tahu I benci you, kan? You dah hilang ingatan kut? Hari-hari hidup I celaru sebab you! Hari-hari I rasa nak bunuh you!” – Dhia.
“Esok lusa you akan rindu I pula. Hari-hari. I’m sure of it.” – Naufal.
Rentetan sebuah rahsia yang sengaja disembunyikan, hidup Nur Sarah Nadya tambah tertekan. Rahsia yang menyebabkan Fariz kembali mengganggu dirinya. Apa yang dimahukan oleh Fariz? Antara harta dan dan kasih sayang, mungkinkah nyawa menjadi taruhan?
“Apabila lelaki ni tak ada nanti, Sarah akan jadi milik abang. Hanya abang sorang aje yang berhak dapat Sarah. Abang akan pastikan lelaki ni tak wujud lagi selepas ni!” – Fariz.

Naufal lelaki yang tidak berputus asa. Dhia@Sarah perempuan yang asyik menolak. Hingga satu masa terbit rasa cinta Dhia pada Naufal yang dah jadi suaminya. Fariz abang tiri yang tak putus asa nak memenangi hati Dhia kerana duit. Emak Dhia yang mata duitan.
Korang baca lah sendiri. Penat plak nak tulis panjang2. Tapi macam best kalau dapat lelaki cam Naufal (maafkan kesalahan dia yang dulu ye, kaki pompuan, kasanova) yang sekali cinta selamanya akan cinta. Pulau Maldives menjadi saksi cinta. Jangan lupa datang ngan package - muka mat salih, kaya dan sanggup buat apa saja demi Dhia. Hhahhaha..
Dhia pun apa kurangnya. Cantik, kaya (tapi penghujung cerita). Cuma asyik menolak aje. Tu yang sakit jiwa sekejap.

Anyway, banyak benda kita boleh belajar dari novel ni. Jangan ambil yang negatif aje sebab banyak pengajarannya. Inilah situasi yang berlaku dalam masyarakat sekaragN ni. Apa pun happy ending ye. Ummi bagi 5 star....

SELAMAT MEMBACA.

No comments:

Post a Comment