Wednesday, March 12, 2014

BERDOA UNTUK MH370

Assalamualaikum..

China satellites missed 'golden opportunity'

Setelah 5 hari berlalu masih belum ada berita tentang MH370. Dan semakin banyak teori2 yang ntah boleh dipakai atau tidak. Dan semakin banyak bahan berita tentang MAS, ntahkan benar ntahkan fitnah. Semakin ramai pula yang jadi wartawan tak bertauliah. Ada yang menyalahkan kerajaan, ada yang menuding jari ke sana sini dan macam2 lagi.

Tapi pada Ummi, apa pun yang berlaku dan siapa pun yang bertanggungjawab, yang penting kena cari flight tu dulu. Ni takde apa pun tapi semua orang sibuk menunding jari. Marilah kita bersama2 berdoa agar pesawat ini ditemui walau dalam apa keadaan sekalipun. Tapi doa dan harapan agar mereka masih hidup.

Ummi tau berita ni pagi Sabtu. Padahal malam tu sibuk nak buat photobook sampai siap. Tidur kul 2 pagi. Tak pernah dibuat oleh Ummi tidur lambat. Ummi percaya tidur yang cukup akan membuatkan kita sihat. Cewah.. Dan sepanjang hari Ummi dok menghadap TV. Tak pernah dibuat juga OK terutamanya nak tengok berita. Ummi ni memang akan pilih channel masak as compare to berita. Sedih plak bila tengok berita tu. Dan sehingga ke hari ini Ummi masih mambaca berita (banyak yang tak betulnya especially dalam forum). Balik rumah buka berita, dalam internet asyik dok tengok kalau2 ada berita. Memang tak ada saudara mara di dalam pesawat tu tapi hati rasa sedih. Maybe sebab flight tu MAS punya. Negara punya.

Sama2 lah kita berdoa agar MH370 dapat ditemui.

No comments:

Post a Comment