Wednesday, April 11, 2012

BANYAK NAK SHARE TAPI...

Banyak yang nak diceritakan tapi boleh ke...? Bagi Ummi yang tak berapa nak laser ni, rasa macam bersalah la pulak. Tapi sebenarnya kalau kita berterus terang kan lebih baik. Ada orang rasa bila kita terlalu berterus terang, tak boleh terima pulak. Seolah2 dia yang salah. Tapi memang dia yang salah pun..
Hahhh.. Dah mengarut jadinya Ummi ni. Macam ni la kalau tak boleh nak ceritakan rasa hati. Nampaknya terpaksa secara tersirat aje..
Minggu lepas kalau tak silap terbaca satu berita. Ada mat saleh ni kata, dia seronok duduk kat malaysia sebab aman. Dan dia komen tentang orang melayu. Bangga jugakla dengan komen dia yang berbunyi 'orang Melayu sebenarnya lebih cerdik pandai tapi....' huhhu ada tapi tu. Yg pertama orang melayu terlalu merendah diri sehingga kurang yakin. Yang ni Ummi agree sebab kena kat batang hidung sndr. Selalunya kita tahu tapi pura2 tak tau sebab malu and takut org gelak. Yang kedua, org melayu terlalu membanggakan org barat yang mana org melayu fikir yang orang barat tu sangat pandai... Betul tak? Tu apa yang Ummi rasa, tak taulah kalau orang lain.
Sebab tu Ummi rasa Ummi ni orang yang paling sabar. Diamkan diri semasa bergaduh adalah lebih baik supaya tidak menjadi lebih teruk........... Tension..

No comments:

Post a Comment